Kontrola objekata

Koristeći miš ili tipkovnicu možemo vrlo lako kontrolirati objekte koji se nalaze na našem ekranu. Pokazat ćemo primjer kako nacrtani objekt možemo pomicati lijevo-desno pomoću tipkovnice.

Nacrtat ćemo krug crne boje, veličine 30 piksela. Varijabla x bit će početni položaj gdje će se naš krug nalaziti kada pokrenemo program. Moramo koristiti varijablu kako bi vrijednost mogli mijenjati ovisno o pomicanju lijeve ili desne strelice na tipkovnici.

pygame.draw.ellipse(screen, BLACK, [x,100,30,30])

Zatim ćemo na početku programa (tamo gdje smo definirali boje, prije glavne petlje) postaviti početni položaj kruga i početnu brzinu kojom će se kretati.

x_speed=0
x=100

Unutar glavne petlje tj. unutar petlje for koja upravlja događajima (events) trebamo:

  1. Provjeriti je li korisnik pritisnio tipku
  2. Provjeriti je li korisnik pritisnio lijevu ili desnu strelicu
  3. Povećati ili smanjiti varijablu x, ovisno o odabranoj strelici
  4. Provjeriti je li korisnik otpustio tipku te u tom slučaju postaviti brzinu na 0
  5. Dodati varijabli x brzinu kako bi se naš objekt uistinu poimcao lijevo-desno

Kod:

pygame-tipkovnica

Rezultat:

Preuzmi cijeli kod: pygame-tipkovnica.py

Zadatak: pokušajte proširiti program tako da lopticu pomičete gore-dolje također sa strelicama.